Gaia ΝΕΑ

Η έγκυρη ενημέρωση για όλα όσα συμβαίνουν στον Αγροτικό τομέα

  • Όλες οι Ειδήσεις
    Όλες οι Ειδήσεις Όλες οι καταχωρήσεις ανά ημερομηνία δημοσίευσης.
  • Κατηγορίες
    Κατηγορίες Εμφανίζει μια λίστα κατηγοριών από αυτό το blog.
  • Ετικέτες
    Ετικέτες Εμφανίζει μια λίστα των ετικετών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο blog.
Αναρτήθηκε από σε ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
  • Μέγεθος γραμματοσειράς: Μεγαλύτερο Μικρότερο
  • Επισκέψεις: 389
  • Εκτύπωση

Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια - Πυλώνας Ανάτασης

b2ap3_thumbnail_Kladikes-meletes.jpg

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO), η Ελλάδα είναι η πιο ανεπτυγμένη Μεσογειακή χώρα σε ότι αφορά τις υδατοκαλλιέργειες. Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σε λαβράκι και τσιπούρα στην περιοχή της Μεσογείου. Στον κλάδο της Αλιείας λοιπόν, οι υδατοκαλλιέργειες αποτελούν την κινητήριο δύναμη. Είναι ο δεύτερος σε εξαγωγές μετά τα οπωροκηπευτικά στο εμπόριο αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων, οι προστατευμένες ακτογραμμές, η πρόσβαση σε μεγάλες αγορές αλλά και η ενθάρρυνση μέσω Κοινοτικών και Εθνικών επιδοτήσεων.

Ωστόσο δεν μπορεί να υπάρξει εφησυχασμός. Οι απαιτήσεις σε μια παγκόσμια και διαρκώς απαιτητική αγορά είναι μεγάλες. Είναι γεγονός ότι το 95% της παραγωγής εξάγεται άνευ ουδεμίας επεξεργασίας (McKinsey 2012) επομένως η διαφοροποίηση του τελικού προϊόντος αποτελεί μια εναλλακτική πολιτική marketing.

Άρα η διαφοροποίηση του τελικού προϊόντος, από επιλογή, θα μπορέσει να δώσει στον παραγωγό την δυνατότητα να ανταγωνιστεί και σε άλλα πεδία πέραν της τιμής. Επιπλέον ο παραγωγός επικεντρώνει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και πελάτη στα highlights του προϊόντος του. Με βάση λοιπόν την παραπάνω σκέψη είναι επιτακτική ανάγκη και πρέπει να αποτελέσει επενδυτική προτεραιότητα η δημιουργία ενός ελληνικού brand name. Ένα brandname, το οποίο θα στηριχθεί πάνω σε συγκεκριμένη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου και πιστοποίησης, κάτι στο οποίο βέβαια όλο και περισσότερες εταιρείες του χώρου καθώς και σύλλογοι, εργάζονται τα τελευταία χρόνια. Οι ελληνικές εξαγωγές προϊόντων υδατοκαλλιέργειας θα πρέπει να επενδύσουν στην έρευνα αγοράς στις χώρες που ήδη εξάγουν αλλά και στην διερεύνηση νέων αγορών κάτι το οποίο θεωρώ ότι θα είναι η επόμενη πρόκληση.

Παρακολούθηση των εξελίξεων στον κλάδο των υδατοκαλλιεργειών σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο καθώς και άμεση σύνδεση όλων των ιδρυμάτων εκπαίδευσης με τον κλάδο απασχόλησης (π.χ. μέσω spinoff εταιρειών). Συνεργασία με τοπικούς Δημόσιους και Ιδιωτικούς φορείς για την αντιμετώπιση θεμάτων υδατοκαλλιέργειας. Στήριξη ενεργειών και πρακτικών που βελτιώνουν την ποιότητα και υγιεινή των προϊόντων υδατοκαλλιέργειας καθώς και την οργάνωση της μεταποίησης, τυποποίησης, διανομής και εμπορίας των προϊόντων για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, με την ανάπτυξη νέων τεχνικών και σύγχρονων υποδομών. Κατάρτιση όλων των απασχολούμενων στον κλάδο, για την αναβάθμιση του ρόλου και της παραγωγικότητας τους.



Περισσότερα ΕΔΩ

 


© GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 2013-2015 | Όροι χρήσης παροχής υπηρεσιώνΕπικοινωνία