Gaia ΝΕΑ

Η έγκυρη ενημέρωση για όλα όσα συμβαίνουν στον Αγροτικό τομέα

  • Όλες οι Ειδήσεις
    Όλες οι Ειδήσεις Όλες οι καταχωρήσεις ανά ημερομηνία δημοσίευσης.
  • Κατηγορίες
    Κατηγορίες Εμφανίζει μια λίστα κατηγοριών από αυτό το blog.
  • Ετικέτες
    Ετικέτες Εμφανίζει μια λίστα των ετικετών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο blog.
Αναρτήθηκε από σε ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
  • Μέγεθος γραμματοσειράς: Μεγαλύτερο Μικρότερο
  • Επισκέψεις: 646
  • Εκτύπωση

Η ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

b2ap3_thumbnail_Kladikes-meletes.jpg

Οι Ρουμάνοι καταναλωτές αγοράζουν τρόφιμα και ποτά τόσο από τα παντοπωλεία και τις ανοικτές (λαϊκές) αγορές, όσο και από τις αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων (supermarkets). Το κύριο κριτήριο για την επιλογή των προϊόντων παραμένει η τιμή τους στο ράφι και ακολουθεί η ποιότητά τους.

Οι μεγάλες αλυσίδες supermarket προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές από τις ανοικτές αγορές. Παρά το γεγονός ότι τα μεγάλα αυτά καταστήματα πωλούν κατά βάση εισαγόμενα φρούτα και λαχανικά, παρατηρείται τελευταία μία αύξηση του μεριδίου των ρουμανικών προϊόντων.

Ενδεχομένως, αυτή η τάση να οφείλεται στον αντίκτυπο που είχε ο τελικώς μη εφαρμοσθείς νόμος υπ’ αριθμ. 150/2016, ο οποίος προέβλεπε υποχρέωση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης (σουπερμάρκετ) να αγοράζουν το 51% των τροφίμων και των αγροτικών προϊόντων από τοπικούς παραγωγούς, ήτοι από την βραχεία αλυσίδα ανεφοδιασμού. Από το άλλο μέρος, η προτίμηση των μεγάλων αλυσίδων σε εισαγόμενα προϊόντα οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες, ήτοι: αδυναμία οργάνωσης των Ρουμάνων παραγωγών σε συνεταιρισμούς, μη δυνατότητα διάθεσης μεγάλων απαιτούμενων ποσοτήτων σε προκαθορισμένες περιόδους, άμεση εξάρτηση της εγχώριας εσοδείας από τις καιρικές συνθήκες.

Το σύστημα διανομής καταναλωτικών προϊόντων στην Ρουμανία παρουσίασε σημαντικές αλλαγές μετά την μετάβαση της οικονομίας από την σχεδιαζόμενη στην οικονομία της αγοράς. Τα πρώτα σούπερ-μάρκετ δυτικού τύπου εμφανίσθηκαν στην ρουμανική αγορά μετά το 1990, με περιορισμένες αρχικώς επιφάνειες και απευθύνονταν κυρίως στους καταναλωτές υψηλών εισοδημάτων.



Ολόκληρη η κλαδική μελέτη Εδώ.

 


© GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 2013-2015 | Όροι χρήσης παροχής υπηρεσιώνΕπικοινωνία