Gaia ΝΕΑ

Η έγκυρη ενημέρωση για όλα όσα συμβαίνουν στον Αγροτικό τομέα

  • Όλες οι Ειδήσεις
    Όλες οι Ειδήσεις Όλες οι καταχωρήσεις ανά ημερομηνία δημοσίευσης.
  • Κατηγορίες
    Κατηγορίες Εμφανίζει μια λίστα κατηγοριών από αυτό το blog.
  • Ετικέτες
    Ετικέτες Εμφανίζει μια λίστα των ετικετών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο blog.
Αναρτήθηκε από σε ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ GAIA
  • Μέγεθος γραμματοσειράς: Μεγαλύτερο Μικρότερο
  • Επισκέψεις: 2342
  • Εκτύπωση

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του αγρότη

Στην αναλυτική παράθεση των δυνατοτήτων του πληροφοριακού συστήματος "GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ", ενός ουσιαστικού και ολοκληρωμένου "εργαλείου" πληροφοριακής υποστήριξης των αναγκών των επιμέρους Φορέων της Ιδιωτικής και Συνεταιριστικής Αγροτικής Οικονομίας, προέβη ο επικεφαλής του προγράμματος, Γιάννης Κουφουδάκης, μιλώντας στην αγροτική εφημερίδα "Παραγωγή". Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Κουφουδάκης, χαρακτήρισε το Gaia Επιχειρείν ως μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας από εταιρείες πληροφορικής, ενώ τόνισε ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει πάνω από 20 διαφορετικές υπηρεσίες, έτοιμες να "λύσουν" τα χέρια οποιουδήποτε ασχολείται με την αγροτική παραγωγική διαδικασία. Σε αυτή την προσπάθεια συμβολής στον αποτελεσματικό τρόπο λειτουργίας της αγροτικής πραγματικότητας, η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ εξελλίσεται συνεχώς, με -κατά μέσο όρο- τρεις νέες υπηρεσίες ανά μήνα, στα πλαίσια μιας διαρκούς διαδικασίας ανάπτυξης.

Αναλυτικά η συνέντευξη:



Τι είναι το GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ;

Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είναι ένα σύνολο από εφαρμογές προσβάσιμες από το διαδίκτυο που απευθύνονται σε οποιονδήποτε ασχολείται με την αγροτική παραγωγική διαδικασία. Στηρίζεται σε τεχνολογίες αιχμής και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας από εταιρείες πληροφορικής. Ήδη στην γκάμα της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ υπάρχουν πάνω από είκοσι διαφορετικές υπηρεσίες, ενώ στη διαδικασία ανάπτυξης υπάρχουν κατά μέσο όρο τρεις νέες υπηρεσίες το μήνα.

Ποιοι χρησιμοποιούν τη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ;

Τη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ την χρησιμοποιούν τα μέλη του και για να γίνει κάποιος μέλος ή συνδρομητής, αν θέλετε καλύτερα, σε μία διαδικτυακή πύλη υπηρεσιών θα πρέπει αυτή να του προσφέρει μία προστιθέμενη αξία. Δεδομένου ότι το target group των υπηρεσιών της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είναι ευρύ ,όπως ο αγρότης, ο συνεταιρισμός, η ένωση, το γραφείο αγροτικών συμβούλων, εταιρείες τυποποίησης, μεταποίησης και εμπορίας, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ., θα πρέπει να παρέχει υπηρεσίες με τρία βασικά χαρακτηριστικά:

α) Να είναι στοχευμένες στις ανάγκες του χρήση,

β)Να παρέχονται με το μικρότερο δυνατό κόστος

γ)Να είναι εύχρηστες και  αποτελεσματικές.

Έχουμε λοιπόν ενσωματώσει και προσθέτουμε συνεχώς, υπηρεσίες οι οποίες απευθύνονται στον αγρότη, στις Ενώσεις και τους Συνεταιρισμούς, στα λογιστικά γραφεία, σε μεγάλες μονάδες παραγωγής κ.α.

Τι στόχο έχει;

Ο στόχος μας μπορεί να σας φανεί αισιόδοξος άλλα είμαστε πεπεισμένοι ότι αν ακολουθήσουμε το επιχειρηματικό πλάνο το οποίο έχουμε δημιουργήσει θα τον πετύχουμε. Στόχος λοιπόν της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είναι να καλύψει το σύνολο των αναγκών που έχει, οποιοσδήποτε ασχολείται με την αγροτική παραγωγή. Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ δηλαδή θέλουμε να είναι πύλη αναφοράς και επίλυσης των προβλημάτων του αγροτικού τομέα.

Δηλαδή ποια προβλήματα μπορούμε να λύσουμε;

Τα προβλήματα της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής είναι πολλά και γι’ αυτό σας είπα ότι ο στόχος μας είναι αισιόδοξος, αλλά εφικτός. Για να λύσουμε τα προβλήματα αυτά θα πρέπει πρώτα να τα αναγνωρίσουμε, οπότε και η ερώτησή σας είναι εύστοχη, άλλα δεν ήταν επίπονη και χρονοβόρα η αναγνώρισή τους. Έχουμε εγγενή προβλήματα και προβλήματα που προέρχονται από τον τρόπο που έχουν γαλουχηθεί οι Έλληνες αγρότες. Ενδεικτικά θα σας πω ότι με τη χρήση των υπηρεσιών της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα τα οποία προέρχονται από την φύση του Ελληνικού κλήρου, που είναι μικρός, σε πολλές περιπτώσεις κορεσμένος ή μολυσμένος από τα υπερβολικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, αλλά και προβλήματα τα οποία πηγάζουν από τις αδυναμίες του Έλληνα αγρότη. Όπως για παράδειγμα η αδυναμία εξωστρέφειας, η ελλιπής πρόσβαση στη γνώση,  η υπερβολική απέχθεια στο ρίσκο που δημιουργεί μία νέα επένδυση και πολλά άλλα.

Ποια η σχέση της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ με όλα αυτά;

Όπως σας είπα η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είναι μία πλατφόρμα παροχής εργαλείων, η χρήση των οποίων μπορεί να βοηθήσει τον Έλληνα αγρότη να αντιμετωπίσει με επιτυχία όλα αυτά τα προβλήματα. Για παράδειγμα, γίνεται λόγος για την επιστροφή των νέων στην ύπαιθρο και την ενασχόλησή τους με τον αγροτικό τομέα. Ας μπούμε λοιπόν στη θέση ενός νέου που παίρνει αυτή την απόφαση, για να καταλάβουμε ότι κάτι τέτοιο μόνο εύκολο δεν είναι.
Σε ποια ερωτήματα θα πρέπει να απαντήσει πριν πάρει μία τέτοια απόφαση που θα επηρεάσει ριζικά το μέλλον της οικογένειάς του,  και μιλάω για προβλήματα πέρα από κοινωνικά. Θα πρέπει να αποφασίσει πού θα πάει, τι θα κάνει, πώς θα μάθει να το κάνει και πώς θα πουλάει την παραγωγή του. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζει εκ των προτέρων, αν όλα αυτά τα κάνει σωστά, ποιό θα είναι το τελικό αποτέλεσμα, θα εξασφαλίσει ένα ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο; Θα μπορέσει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της δουλειάς, ή μετά από δύο τρία χρόνια θα γυρίσει πίσω, έχοντας στην πλάτη του μία σημαντική αποτυχία και ένα ίσως δυσβάστακτο χρέος σε τράπεζες; Όλα αυτά είναι προβλήματα και μάλιστα μίας κατηγορίας χρηστών από τις πολλές που εξυπηρετεί η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, στα οποία τα εργαλεία της έρχονται να δώσουν μία επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση, στο βαθμό βέβαια που αυτό είναι εφικτό. Ας δούμε λίγο σύντομα τη χρήση της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ από τη σκοπιά του εν δυνάμει αγρότη. Αρχικά θα πρέπει να ενημερωθεί για όλα τα θέματα που αφορούν τον αγροτικό τομέα, επιδοτήσεις, φορολογία, καλλιέργειες, ασθένειες, κ.λπ. με τη χρήση της υπηρεσίας GAIA-PEDIA. Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο (υπηρεσία : GM-Business Plan), από το οποίο θα έχει μία σαφή εικόνα για το τι πρέπει να κάνει και ποιο θα είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Αν λοιπόν αυτό το πλάνο δείχνει μία βιώσιμη κατάσταση, και σας ενημερώνω ότι δεν είναι το πλέον σύνηθες, και αποφασίσει ότι θα το κάνει, τότε η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ του γίνεται το πλέον σημαντικό εργαλείο. Θα πρέπει να εκπαιδευτεί για την καλλιέργειά του (υπηρεσία : GS-LEARNING) και ίσως να πιστοποιηθεί για αυτό, να έχει ένα σύμβουλο γεωπόνο, λογιστή (υπηρεσία : GC-3RD PARTY SRVS) και ίσως να παρακολουθεί την καλλιέργειά του (πότισμα, λίπανση, συγκομιδή, τυποποίηση) με τις υπηρεσίες ευφυούς γεωργίας και ιχνηλασιμότητας. Τέλος θα πρέπει να διαθέσει την παραγωγή του με τη χρήση των υπηρεσιών: Συμβολαιακή Γεωργία (GC-CONTRACT), Δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων (GC-AUCTION), Καλάθι αγροτικών προϊόντων (GC-BASKET) κ.λπ. και να φροντίσει να εμπλουτίσει ή/και να καταγραφεί η εμπειρία του (υπηρεσίες GAIA SOCIETY).

Μπορεί να τα κάνει αυτά ο μέσος αγρότης;

Πήραμε το παράδειγμα ενός νέου που θέλει να επιστέψει στην ύπαιθρο. Κατά την γνώμη μου ένας νέος είναι περισσότερο εξοικειωμένος με τη χρήση υπηρεσιών διαδικτύου. Παρόλα αυτά και επειδή, όπως σας είπα, μέλος της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ μπορεί να γίνει κάθε αγρότης, έχουμε φροντίσει να δημιουργήσουμε συνεργασίες σε πανελλαδική κλίμακα ώστε να υπάρχει ένα γραφείο GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ κοντά σε κάθε αγρότη. Εκεί υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά για λογαριασμό του αγρότη, ώστε αυτός να λάβει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Αυτό το οποίο θέλω να γίνει κατανοητό είναι ότι η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ θα είναι κοντά στον καθένα που έχει αγροτική δραστηριότητα, με όποια μορφή και αν αυτό εκφράζεται, παρέχοντάς του είτε άμεσα είτε μέσω των γραφείων μας την υπηρεσία που χρειάζεται.

Πότε θα έχει ολοκληρωθεί;

Είναι σαφές ότι η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ αποτελεί μία προσπάθεια να συμβάλουμε στον αποτελεσματικότερο τρόπο λειτουργίας της αγροτικής πραγματικότητας. Θα είμασταν εκτός τόπου και χρόνου αν ισχυριζόμασταν ότι αυτό έχει ένα σαφή χρονικό ορίζοντα, μιας και η αγροτική παραγωγή είναι μία εξελισσόμενη και συνεχώς μεταβαλλόμενη διαδικασία. Είναι πάρα πολλοί οι παράγοντες που συμβάλουν στην εξέλιξη της παραγωγικής διαδικασίας τόσο βραχυπρόθεσμα, (προσφορά / ζήτηση, κρατικές παρεμβάσεις, επιδοτήσεις κ.α.) όσο και μακροπρόθεσμα (τεχνολογία, κλιματικές αλλαγές, κοινωνικές ανάγκες κ.λπ.). Εμείς αυτό το οποίο θα κάνουμε είναι να παρακολουθούμε από κοντά αυτή τη διαδικασία και συνεχώς να παρέχουμε νέες υπηρεσίες που αφενός θα διευκολύνουν την όλη διαδικασία και αφετέρου θα παρεμβαίνουν, στο βαθμό που μπορούν, στην μετεξέλιξη αυτής.

Ποια η σχέση της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ με την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις ΕΑΣ;

Σας ανέφερα πριν ότι η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ θα είναι κοντά στον καθένα που έχει αγροτική δραστηριότητα. Οι συνεταιρισμοί, οι Ενώσεις των συνεταιρισμών και η ΠΑΣΕΓΕΣ, εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό όλους τους ‘Έλληνες αγρότες. Η συνεργασία μαζί τους ήταν πολύ σημαντική τόσο για εμάς όσο και για αυτούς, θέλω να πιστεύω. Οι Ενώσεις γνωρίζουν τον αγρότη, ξέρουν τα προβλήματά του και ο αγρότης έχει μάθει να εξυπηρετείται από το συνεταιρισμό του. Από την άλλη μεριά η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ παρέχει σε αυτούς την τεχνολογική υποδομή-ανέλιξη και τα κατάλληλα εργαλεία για αποτελεσματικότερη και ορθότερη εξυπηρέτηση του αγρότη. Επομένως, κρίναμε από κοινού, ότι κάθε ένωση και συνεταιρισμός θα πρέπει να γίνει σημείο εξυπηρέτησης για τον αγρότη με τη χρήση υπηρεσιών GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.  

Γνωρίζοντας την οικονομική κατάσταση πολλών Ενώσεων γιατί επιλέξατε τη συνεργασία μαζί τους;

Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ δίνει τη δυνατότητα στροφής σε ένα αποτελεσματικότερο και πιο οργανωμένο τρόπο λειτουργίας των ενώσεων και των συνεταιρισμών. Τα μέλη της ΠΑΣΕΓΕΣ είναι πάντα ευπρόσδεκτα (βάσει μνημονίου) να γίνουν κέντρα εξυπηρέτησης GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κανέναν που είναι μέλος της ΠΑΣΕΓΕΣ, μπορούμε όμως εφόσον διαπιστώσουμε ότι κάποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που θέτουμε σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, να αναζητήσουμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες της περιοχής του. Για εμάς λοιπόν είναι όλοι ικανοί και ευπρόσδεκτοι μέχρι να διαπιστώσουμε το αντίθετο.

Ποια η σχέση της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ με τις δηλώσεις του ΟΣΔΕ;

Ίδια με τη σχέση που έχει η φέτα με το παριζάκι, υπάρχουν καταστήματα που τα διαθέτουν και τα δύο (γελά). Η ΠΑΣΕΓΕΣ με τις ΕΑΣ και τη NeuroPublic έχουν μία σύμβαση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ που αφορά στη συλλογή και τη συμπλήρωση των αιτήσεων των αγροτών. Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τη διαδικασία ή τη σύμβαση αυτή, πέραν του ότι κάποιες ΕΑΣ μπορεί να είναι και κέντρα εξυπηρέτησης GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, παρέχοντας υπηρεσίες στον αγρότη. Αυτό είναι κάτι το οποίο θέλω να κάνω σαφές, μιας και ο ανταγωνισμός, στηριζόμενος στην ελλιπή ενημέρωση, το χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο κιτρινισμού της προσπάθειας. Θα ξανατονίσω λοιπών ότι οι αιτήσεις είναι μία διαδικασία στην οποία καλείται ο αγρότης να καταθέσει τα απαραίτητα στοιχεία και έγγραφα ώστε να πάρει κάποια επιδότηση,  ενώ η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είναι υπηρεσίες τις οποίες παρέχουν τα κέντρα εξυπηρέτησης στην αγρότη ώστε να κάνει αποτελεσματικότερα το έργο του, την παραγωγική του διαδικασία.

Κάθε αγρότης που πάει στις πύλες εισαγωγής πρέπει να είναι και μέλος του GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ;

Οι πύλες εισαγωγής κάνουν το έργο τους μαζεύοντας τις αιτήσεις των αγροτών. Τα γραφεία της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ κάνουν το δικό τους, παρέχοντας υπηρεσίες στους αγρότες. Αν κάποιος αγρότης πάει σε μία πύλη εισαγωγής η οποία είναι ταυτόχρονα και γραφείο εξυπηρέτησης GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ (δηλαδή έχει μία σύμβαση με τη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ για αυτό το λόγο) τότε, αφού ο αγρότης ολοκληρώσει κάθε εργασία με την πύλη εισαγωγής, ενημερώνεται από το γραφείο της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ για τις υπηρεσίες, λαμβάνει το κατάλληλο προωθητικό υλικό το οποίο έχουμε ετοιμάσει και αν το κρίνει σκόπιμο και όποτε θελήσει, μπορεί να εγγραφεί στις υπηρεσίες μας. Άρα κάθε αγρότης έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί και να εγγραφεί στις υπηρεσίες από τα κέντρα μας, υποχρεωτικό σαφώς δεν είναι, άλλα όποιος ενημερώνεται σωστά για τις υπηρεσίες μας, έχει κάθε λόγο να εγγραφεί σε αυτές και να αποκτήσει ένα σύμμαχο στον αγώνα του.

 


© GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 2013-2017 | Όροι χρήσης παροχής υπηρεσιώνΕπικοινωνία