Gaia ΝΕΑ

Η έγκυρη ενημέρωση για όλα όσα συμβαίνουν στον Αγροτικό τομέα

  • Όλες οι Ειδήσεις
    Όλες οι Ειδήσεις Όλες οι καταχωρήσεις ανά ημερομηνία δημοσίευσης.
  • Κατηγορίες
    Κατηγορίες Εμφανίζει μια λίστα κατηγοριών από αυτό το blog.
  • Ετικέτες
    Ετικέτες Εμφανίζει μια λίστα των ετικετών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο blog.
Αναρτήθηκε από σε ΓΕΩΠΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • Μέγεθος γραμματοσειράς: Μεγαλύτερο Μικρότερο
  • Επισκέψεις: 1745
  • Εκτύπωση

Τα κυδώνια στη διατροφή μας

Τα κυδώνια στη διατροφή μαςΓράφει η Κατερίνα Καπώνη

Η κυδωνιά είναι ένα καρποφόρο δέντρο, της οικογένειας των μηλοειδών. Είναι συγγενικό της αχλαδιάς. Αυτό το δέντρο ευδοκιμεί στα ζεστά και δροσερά κλίματα. Η καταγωγή της είναι από την Περσία και καλλιεργείται ευρύτατα στη Μεσόγειο για τους αρωματικούς καρπούς της, από τους οποίους παρασκευάζουν γλυκά και κομπόστες. Το κυδώνι δεν τρώγεται ωμό με ευχαρίστηση γιατί στυφίζει στη γεύση και είναι βαρύ για το στομάχι.
 
Οι καρποί αυτοί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πεκτίνη (διαλυτή φυτική ίνα) η οποία βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερίνης στο αίμα και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα, βοηθώντας επίσης κατά πολύ όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος. Η πεκτίνη τους είναι επίσης σημαντική για αυτούς που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2, καθώς επιβραδύνει την απορρόφηση των σακχάρων, ενώ μπορεί να βελτιώσει και τα επίπεδά τους στο αίμα, γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητο, όσοι πάσχουν από διαβήτη να ακολουθούν διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες.
 
Τα κυδώνια έχουν αντιγηραντική δράση λόγω των αντιοξειδωτικών τους. Το κρασί που παράγεται από κυδώνι θεωρείται πολύ ωφέλιμο για όσους πάσχουν από άσθμα. Άλλα θετικά στοιχεία απ’ την κατανάλωση των κυδωνιών είναι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C (ένα μέτριο φρούτο παρέχει περίπου το 1/3 της συνιστάμενης ημερήσιας δόσης της βιταμίνης) που τονώνει το ανοσοποιητικό. Υψηλή δόση βιταμίνης C λαμβάνουμε, όμως, όταν τα κυδώνια καταναλώνονται ωμά, καθώς όταν μαγειρεύονται χάνεται μεγάλο μέρος της (βιταμίνης). Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε κάλιο έχει σημαντικά οφέλη για την καρδιά και σύμφωνα με έρευνες, μια διατροφή πλούσια σε κάλιο μας προστατεύει από καρδιακές παθήσεις, μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης, αλλά και των υψηλών επιπέδων χοληστερίνης.
 
Το ωμό κυδώνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ενάντια στη διάρροια, και σύμφωνα με μελέτες έχει και αντιιικές ιδιότητες, οι οποίες προκύπτουν κυρίως από ουσίες που βρίσκονται στη φλούδα του. Άλλες σημαντικές ιδιότητες των κυδωνιών είναι ότι καταπραΰνουν το ερεθισμένο στομάχι, βελτιώνουν την πεπτική λειτουργία και ο χυμός μαζί με την πούλπα ενός ψητού ή βραστού κυδωνιού, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν αντιεμετική θεραπεία.
 
Τέλος, η συχνή κατανάλωσή τους διευκολύνει τη λειτουργία των νεφρών και του ήπατος κι ο χαλκός του έχει πολλαπλή δράση στον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς μειώνει τις βλάβες στους ιστούς, στηρίζει την υγεία των οστών και των νεύρων, ενώ υποστηρίζει και τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, μειώνοντας την κούραση και την αδυναμία.
 
Τα κυδώνια μπορεί να διατηρηθούν σε κοινές αποθήκες για μικρό χρονικό διάστημα. Για μακρύτερα χρονικά διαστήματα (2-3 μήνες) συντηρούνται σε ψυκτικούς χώρους με θερμοκρασία -0,5oC έως 0oC και σχετική υγρασία 85-90%. Οι καρποί παγώνουν στους -2oC.

Για περισσότερες λεπτομέρειες αναζητήστε στο GAIApedia (www.c-gaia.gr) τους όρους:
Χρησιμοποιήθηκαν οι πηγές: Ειδική δενδροκομία Τόμος I "Μηλοειδή", Ποντίκη Κων/νου, Καθηγητή Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιστοσελίδα clickatlife.gr, «Κυδώνι: ωφέλιμο, χειμωνιάτικο και γευστικό».
Με ετικέτα στο: Υγεία Φρούτα

                                          


© GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 2013-2018 | Όροι χρήσης παροχής υπηρεσιώνΕπικοινωνία